Представница Агенције за контролу и обезбјеђење квалитета високог образовања, Тамара Ђуричковић, присуствовала је састанку представника Министарстава и Агенција за обезбјеђење квалитета високог образовања на тему „Усклађивање законодавства с ЕСГ-ом: пут према испуњавању кључних обавеза Болоњског процеса о обезбјеђењу квалитета на Западном Балкану“ који је одржан у 8-9. марта у Бриселу у организацији Европске асоцијације за обезбјеђење квалитета у високом образовању (ENQA) и Европског регистра агенција за обезбјеђење квалитета високог образовања (EQAR).
Састанак је окупио представнике Министарстава и Агенција земаља Западног Балкана (Албанија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Србија, Сјеверна Македонија и Косово) као и представнике Словеније и Хрватске, због заједничких карактеристика система обезбјеђења квалитета и високог образовања као и њиховог искуства у подршци националним ангенцијама за обезбјеђење квалитета. Поред наведених учесника, састанку су присуствовали и остали представници земаља које су учествовале у пројекту SEQA-ESG (Чешка република, Малта, Словачка, Молдавија), остали представници земаља SEQA-ESG-2 пројекта (Азербејџан и Украјина) као и представници Иницијативе за реформу образовања у Југоисточној Европи (ERI SEE) и Савјета за регионалну сарадњу (RCC).
Састанак су првог дана отворили предсједник ENQA, Даглас Блаксток (Douglas Blackstock), директорица ENQA Ана Говер (Anna Gover) и одлазећи директор EQAR-a Колин Так (Colin Tuck) који су у својим излагањима представили активности ENQA и EQAR. Нагласак је стављен на актуелне теме као што је успостављање квалитетног законодавног оквира који је усклађен са Европским стандардима и смјерницама a поштујући специфичности националних система високог образовања, али и обезбјеђење квалитета у области микроквалификација и академског интегритета кроз усклађивање националних оквира са европским стандардима и смјерницама.
Посебан дио сесије био је посвећен представљању изазова са којима се земље Западног Балкана сријећу у процесу обезбјеђења квалитета високог образовања. Закључено је да је важно успостављање поузданог и снажног законодавног оквира, подстицање и стварање независних агенција које се баве обезбјеђењем квалитета високог образовања, развој стручних капацитета и сл. Кроз дискусију су предложене и неке активности на којима земље региона могу да раде у процесу јачања капацитета и унапређења обезбјеђења квалитета као што су укључивање међународних експерата у поступцима евалуација, размјена искустава и сл.
Другог дана представљено је искуство Словачке у процесу усклађивања националног законодавства са Европским стандардима и смјерницама, затим презентација представника Словеначке агенције за обезбјеђење квалитета у високом образовању у вези истраживања о степену независности Агенција које се баве обезбјеђењем квалитета у високом образовању, изазови и трендови у успостављању оквира за међународну сарадњу представљени од стране представника Европске Асоцијације Универзитета и сл.
На крају, закључено је да је веома важна квалитетна комуникација између институција (Министарстава и Агенција) како би се креирао оквир којим ће се кроз заједничке активности унапређивати квалитет високог образовања у национaлним оквирима а који ће онда моћи да одговори изазовима и захтјевима Европског простора високог образовања.