Актуелности

Студијска посјета у оквиру пројекта BAQUAL одржана у Шпанији

Тема: размјена искуства имеђу два система високог образовања и унапрјеђење знања из области усавршавања наставника

Датум: 25-27. јула 2022. године

У складу са планираним пројектним активностима, а у циљу унапрјеђења знања из области наставничких компетенција и креирања програма цјеложивотног учења, реализована је студијска посјета шпанским установама које се баве овом тематиком. Студијска посјета је реализована у оквиру 3 институције:

1. AQUIB – агенција за обезбјеђење квалитета.
2. IRIE – институт за истраживање у области образовања и иновације на пољу едукације и тренинга.
3. University of the Balearic Islands

Посјете поменутим институцијама реализоване су у циљу размјене искустава између два система високог образовања, као и у циљу презентације активности и резултата постигнутих у оквиру пројекта BAQUAL .

Током посјете AQUIB -у, истакнуте су кључне тачке које је потребно унаприједити како би се достигао ниво квалитета који је предвиђен Европским простором високог образовања (ЕХЕА). Представница BAQUAL је имала прилику да се упозна са REACU или шпанском мрежом за квалитет у области високог образовања коју чине једна национална агенција и 10 аутономних агенција у Шпанији. Оно што је за нас били посебно занимљиво јесте чињеница да AQUIB поред редовних активности евалуације спроводи и активности акредитације академског особља, чиме се доносе одлуке о додјели бенефиција/награда академском особљу за изузетан рад, а у складу са принципима које је AQUIB утврдио. Поменута активност може представљати добру праксу која би се могла примијенити и у нашој земљи, а нарочито у контексту унапрјеђења наставничких компетенција. Када је у питању шпански национални оквир квалификација – MECES, представници AQUIB -а су нас информисали да се он константно развија и унапрјеђује.

Током посјете IRIE институту, представљен је годишњи план по коме се спроводи усавршавање наставника у високом образовању на шпанским установама. Курсеви који се спроводе орјентисани су на: развој дигиталних компетанција, управљање социјалним и комуникацијским вјештинама, унапрјеђење вјештина презентовања и подизања интересовања студената, креирање видео презентација, академски интегритет, припрему академског особља за поступке акредитације, подршку у публикацији научних радова, креирање SPSS база, коришћење дигиталних учионица, креирање дигиталних упитника и сл. Поменути курсеви наишли на изузетно висок одзив од стране академског особља, а нарочито су интересантни међу асистентима и младим научницима. Наредног дана, током посјете „University of the Balearic Islands“ презентован је примјер курса за унапрјеђење наставничких компетенција који се спроводи на овој установи у сарадњи са IRIE институтом и који носи 16 ECTS кредита.

Све три институције су исказале интересовање за пројекат BAQUAL и развој стручне квалификације који је њиме предвиђен, а нарочито за спроведене анкете о наставничким компетенцијама и њихов концепт.

У коначном, тродневна студијска посјета је у потпуности испунила очекивања, а стечено искуство ће бити од великог значаја за реализацију сличног курса за унапрјеђење наставничких компетенција у Црној Гори.

Font Resize