Микро-креденцијали за професионални развој наставника (CRED4TECH)
Пројекат CRED4TEACH одговара на потребе високошколских установа и доносиоца одлука у образовању у циљним земљама Албанији, Црној Гори и Украјини у правцу пружања висококвалитетних, прилагодљивих, инклузивних, флексибилних и компетенција заснованих на обукама за наставнике током рада у образовним секторима. Рјешење пројекта је успостављање микро-креденцијала заснованих на МООC-у за побољшање могућности за професионални развој наставника у циљним земљама. Циљеви пројекта су:
- да унаприједи вјештине особља за развој и испоруку микро-креденцијала заснованих на МООC-у;
- да развије и уведе националне и институционалне оквире за испоруку, издавање и признавање микро-креденцијала,
- да креира, испоручи и потврди 11 пилот микро-креденцијала заснованих на МООC-у,
- подстицати шире усвајање микро-креденцијала за професионални развој наставника и других циљних група.
За постизање циљева пројекта, CRED4TEACH партнерство ће:
- унаприједити наставно и административно особље од партнерских институција учесница до МООC-а (масовних отворених онлајн курсева) и дизајнера микро-креденцијала;
- креирати националне и институционалне смjернице за нуђење и потврђивање микро-креденцијала,
- дизајнирати, испоручити и валидирати 11 пилот микро-креденцијала користећи МООC приступ
- промовисати постигнуте резултате кроз кампању ширења великих размера.
Очекивани резултати пројекта су:
- 46 чланова наставног и административног особља квалификованих за микро-креденцијале и МООC-дизајнере;
- 11 микро-креденцијала заснованих на МООC-у, сваки између 4-6 ЕЦТС, достављених за најмање 220 пилот наставника из Албаније, Црне Горе и Украјине;
- 3 национална и 8 институционалних оквира за обезбјеђивање и признавање микро-креденцијала за наставнике;
- 3 национална нацрта о усвајању микро-креденцијала.
CRED4TEACH partnerstvo покрива 15 институција из 7 земаља, а то су Албанија, Естонија, Њемачка, Црна Гора, Португал, Турска и Украјина:
- Висока техничка школа средње величине (Билефелд, Немачка)
- Универзитет Аберта (Лисабон, Португал)
- Универзитет у Талину (Талин, Естонија)
- Универзитет Анадолу (Ескишехир, Турска)
- Украјинска инжењерско-педагошка академија (Харков, Украјина)
- Черкаски државни технолошки универзитет (Черкаси, Украјина)
- Државни педагошки универзитет Богдан Хмељницки Мелитопољ (Мелитопољ, Украјина)
- Дрогобички државни педагошки универзитет Ивана Франка (Дрохобич, Украјина)
- Национална агенција за квалификације (Кијев, Украјина)
- Универзитет у Влори (Влоре, Албанија)
- Универзитет у Скадру Луигј Гуракуки (Скадар, Албанија)
- Агенција за осигурање квалитета предуниверзитетског образовања (Тирана, Албанија)
- Универзитет Медитеран Подгорица Приватна Установа (Подгорица, Црна Гора)
- Јавна Установа Универзитет Црне Горе Подгорица (Подгорица, Црна Гора)
- Агенција за контролу и обезбеђење квалитета високог образовања (Подгорица, Црна Гора
Пројекат координира Fachhochschule дес Mittelstandes (Биелефелд, Њемачка), www.fh-mittelstand.de
Контакт координатора:
Олга Зубикова, координатор пројекта: olga.zubikova@fh-mittelstand.de
Саша Лорд, научни руководилац пројекта: sascha.lord@fh-mittelstand.de
Трајање пројекта: 1. јун 2023. – 31. мај 2026. (36 мјесеци)
Додјељени грант: 700 193,00 ЕУР
Финансира Европска унија. Изнијети ставови и мишљења су, међутим, само ставови аутора и не одражавају нужно ставове Европске уније или Европске извршне агенције за образовање и културу (ЕАЦЕА). Ни Европска унија ни Европска извршна агенција за образовање и културу (ЕАЦЕА) не могу бити одговорне за њих.