Aktuelnosti

Učešće AKOKVO na međunarodnoj konferencija na temu „Izgradnja kompetencija: mikrokrediti za rast i izvrsnost CRED4TEACH nastavnika“

U okviru projekta „MOOC – bazirani mikro-kredencijali za profesionalni razvoj predavača“ (MOOC – based Micro-Credentials for Teacher Professional Development – CRED4TEACH) organizovan je treći transnacionalni sastanak i prva međunarodna konferencija projekta CRED4TEACH, u periodu od 09. do 11. oktobra, 2024. godine. Domaćin sastanka je bio Universitet “Ismail Qemali” u Valoni. Sastanak je okupio predstavnike 15 institucija koje čine konzorcijum projekta iz 7 zemalja: Albanije, Estonije, Njemačke, Crne Gore, Portugalije, Turske i Ukrajine.

Dvodnevni sastanak partnera je imao za cilj predstavljanje realizovanih aktivnosti u okviru radnih paketa u projektu. Predstavnici ustanova visokog obrazovanja su predstavili nacrte institucionalnih okvira koji su razvijeni na njihovim ustanovama visokog obrazovanja a koji obuhvataju razvoj i implementaciju MOOC baziranih mikro-kredencijala razvijenih kroz projekat CRED4TEACH. Pored toga, predstavljena je dinamika projekta, analizirani su rezultati prethodnih faza i dogovoreni dalji koraci i zadaci koje je potrebno realizovati u narednom polugodišnjem periodu.

Međunarodna konferencija na temu „Izgradnja kompetencija: mikro-kredencijali za rast i izvrsnost CRED4TEACH nastavnika“, je održana 10. oktobra na Univerzitetu „Ismail Qemali“. Konferencija je bila posvećena promociji mikro-kredencijala za profesionalni razvoj nastavnika kroz MOOC bazirane kurseve. Konferenciji je prisustvovalo preko 200 nastavnika i istraživača a učešće su uzeli i predstavnici partnerskih institucija projekta CRED4TEACH.

Predstavnica Agencije je na konferenciji prezentovala rad na temu „Mikro-kredencijali kao moguća alternativa formalnim kursevima za kontinuirani razvoj nastavnika u narednim godinama“. Kroz prezentaciju je naglašen fokus na savremenim alternativama usklađenim sa evropskim standardima za unapređenje  obuke i kvalifikacija nastavnika, transformativnoj ulozi mikro-kredencijala kao i mogućim modelima za razvoj ovakvih kurseva u skladu sa postojećim zakonskim okvirom.

Konferencija je bila odlična prilika da se predstave inovativna  rješenja za osiguranje kvaliteta i priznavanje mikro-kredencijala u skladu sa potrebama nastavnika a podržavajući kontinuirano učenje za sve nastavnike na nacionalnom i međunarodnom nivou.

Font Resize