Aktuelnosti

Uklađenost nacionalnih preporuka i institucionalnih strategija za razvoj mikrokredencijala

U okviru projekta „MOOC – bazirani mikrokrediti za profesionalni razvoj predavača“ (MOOC – based Micro-Credentials for Teacher Professional Development – CRED4TEACH) organizovan je trodnevni sastanak u periodu od 5. do 7. februara 2024. godine. Domaćin sastanka je bio Univerzitet Aberta u Lisabonu.

Sastanak na temu „Stučno usavršavanje nastavnika u Ukrajini, Crnoj Gori i Albaniji: konceptualizacija i akreditacija mikrokredita“ imao je za cilj analizu postojećeg regulatornog okvira u vezi akreditacije mikrokredencijala, sa posebnim akcentom na programe kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika, na svim nivoima obrazovanja.

Tokom tri radna dana, predstavljeni su okviri za razvoj i akreditaciju mikrokredencijala u Evropi. Praktični dio radnih sastanaka bio je posvećen grupnim diskusijama u vezi definisanja, kreiranja i priznavanja mikrokredencijala u Crnoj Gori, Albaniji i Ukrajini. Kroz timski rad predstavnika Agencija i ustanova visokog obrazovanja, kreirana je ideja za razvoj mikrokredencijala, definisane su ciljne grupe za koje će biti razvijeni mikrokredencijali i identifikovani su izazovi u procesu akreditacije ove vrste kratkih programa.

Zadatak partnera u narednom periodu je kreiranje usklađenih nacionalnih preporuka i institucionalnih strategija za dalji razvoj mikrokredencijala zasnovanih na MOOC-u kojima bi se obuhvatilo interno i eksterno obezbjeđenje kvaliteta ove vrste programa.

Na kraju trodnevnog sastanka zaključeno je da i u većini evropskih zemalja, čije su Agencije punopravne članice ENQA-e, ne postoji jasno definisan okvir za akreditaciju mikrokredencijala i da je potrebno raditi na definisanju jasnih smjernica koje bi obezbijedile modularnost, fleksibilnost i prepoznatljivost mikrokredencijala.

Font Resize